Tips & Tools

zorgen voor goed lopen

Blog

Blog

Het boek Walk Your Meeting is een leesboek en gids voor gedragsverandering. Wie een deel van overleg met anderen wandelend doet, functioneert beter. Dat geldt voor het individu, het team en de organisatie. Auteur ir Martine de Vaan: “Introduceer deze routine binnen de werkweek, die hierdoor productiever, gezonder en aantrekkelijker wordt. Lopen als een laagdrempelige manier om tijdens je werk gezonder te worden”. Klik hier voor mijn boekrecensie die ook in vakmedia verschijnt.

(1 mei 2022)

 

 

 

 

 


mei 22: Handboek 'Walk Your Meeting'

Het boek Walk Your Meeting is een leesboek en gids voor gedragsverandering. Wie een deel van overleg met anderen wandelend doet, functioneert beter. Dat geldt voor het individu, het team en de organisatie. Auteur ir Martine de Vaan: “Introduceer deze routine binnen de werkweek, die hierdoor productiever en aantrekkelijker wordt. Lopen als een laagdrempelige manier om tijdens je werk gezonder te worden”. Klik hier voor mijn boekrecensie die ook binnenkort in vakmedia verschijnt.

(1 mei 2022)

 Vanaf 1 mei publiceer ik weer elke maand een verse Blog. Telkens op de eerste dag. Nu de storm van de pandemie is gaan liggen krijgt het dageljkse leven van lopers en wandelaars een ander gezicht. 

(24 april 2022)

Door COVID kreeg het lopen een enorme, positieve 'boost'. Meer mensen gingen zichtbaar meer stappen maken. Anderen namens juist veel minder beweging. Ik publiceerde de laatste tijd weinig omdat trends zich razendsnel opvolgden. Wel bleef ik Tips & Tools aanpassen, zoals de nieuwe serie: "Puberkinderen aan de wandel krijgen". Het komende jaar verwacht ik meer te schrijven. Intussen blijven mijn vijf handgrepen van najaar 2020 actueel.  

(4 oktober 2021)

De actie-lijst voor overheden. En voor burgers om zich hiervoor sterk te maken: jij, ik en de anderen dus.

1  Maak extra ruimte in straten waar lopers meer en veilige meters nodig hebben. Zorg voor scheidingen waar veel wandelaars, autorijders of fietsers dicht bij elkaar zijn. Soms moeten auto's helaas een stuk omrijden, fietsers zich even aanpassen.

2  Vraag voetgangers naar problemen en obstakels. Repareer stoepen en looproutes. Help zo bewoners gezond blijven, en gun Corona patiënten dat zij kunnen opkrabbelen.

3  Schakel op kruispunten met verkeerslichten de knoppen die voetgangers nu moeten indrukken uit. Geef lopers automatisch groen: dan hoeven zij geen knoppen aan te raken.

4  Bied lopers en fietsers vaker en langer groen licht aan, dat voorkomt dat zij wachtende groepjes vormen: te dichtbij.

Voer snelheidsbeperkingen in. Maximum 30 kilometer per uur. Misschien 20 kilometer max voor fietsers door stad en dorp uitproberen? Een grote meerderheid van de bevolking wenst lagere snelheden, zo blijkt uit talloze onderzoeken telkens weer.

Vergeet maatregelen die veel mensen extreem vinden. Concentreer je op praktische zaken die je makkelijk kunt uitleggen en niet veel tijd nodig hebben om uit te voeren. In deze tijden hebben veel mensen financiële- of gezondheidsproblemen. Ze voorzien een moeilijke toekomst voor zichzelf of hun naasten. Zij voelen zich onzeker en haten experimenten.

(30 september 2020)



Overzicht Blogs
Tips & Tools Voor mij For ons For organisaties Tips & Tools
Tekeningen » Len Munnik
Webdesign » SPRANQ